صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی مردان / چند درصد از مردان از اندازه آلت تناسلی خود راضی هستند؟

چند درصد از مردان از اندازه آلت تناسلی خود راضی هستند؟

اگر تا به حال آرزو کرده اید که آلت تناسلی شما اندازه متفاوتی داشته باشد، تنها نیستید. در حالی که یک درصد قطعی از مردان وجود ندارد که از اندازه آلت تناسلی خود راضی باشند، (با این وجود این موضوع می تواند در طول زمان و در مطالعات مختلف تغییر کند)، مطالعات متعدد نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مردان در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگرانی دارند و ممکن است این نگرانی را نداشته باشند. کاملا راضی باشد

توجه به این نکته حائز اهمیت است که میزان رضایت از اندازه آلت تناسلی در بین مردان می تواند بسیار متفاوت باشد و تحت تأثیر عوامل فرهنگی، شخصی و روانی است. با این وجود، مطالعه ای که در سال 2015 در مجله بین المللی بریتانیایی ارولوژی منتشر شد، 15521 مرد از سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که تنها 55 درصد از مردان از اندازه آلت تناسلی خود راضی بودند. این نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مردان نگرانی یا نارضایتی از اندازه آلت تناسلی خود داشتند.

مطالعه دیگری که در سال 2019 در جاما منتشر شد، 4109 مرد در ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که تقریباً 26.4٪ از مردان از اندازه آلت تناسلی خود ناراضی بودند. این مطالعه دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌کند و درصد کمتری از مردان نسبت به مطالعه بین‌المللی نسبت به سایز خود ابراز نگرانی می‌کنند. با این حال، بخش قابل توجهی از مردان از اندازه آلت تناسلی خود ناراضی بودند.

نگرانی در مورد اندازه آلت تناسلی فرد می تواند منبع مهمی از اضطراب باشد و بر عزت نفس و رفاه کلی افراد تأثیر بگذارد. به این ترتیب، بررسی عواملی که ممکن است بر احساسات فرد در مورد اندازه آلت تناسلی خود تأثیر بگذارد، ارزشمند است.

موارد زیر برخی از رایج ترین عوامل هستند:

در پایان، این سوال که چند درصد از مردان از اندازه آلت تناسلی خود راضی هستند پیچیده است و درصدهای متفاوتی در پژوهش های مختلف گزارش شده است. با این حال، یافته ها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از مردان ممکن است نگرانی یا نارضایتی از اندازه آلت تناسلی خود داشته باشند.

مهم است که بدانیم عزت نفس سالم، ارتباط باز با همسر، کنار گذاشتن مقایسه، و حفظ نگرش مثبت نسبت به بدن خود می تواند بر رضایت و رفاه کلی ما تأثیر مثبت بگذارد. در حالی که نگرانی در مورد اندازه آلت تناسلی رایج است، اغلب نگرانی درباره زندگی جنسی رضایت بخش و روابط شخصی غنی تر در میان مردان، نسبت به نگرانی درباره اندازه اندام تناسلی شایع تر است.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین