صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی مردان / اختلال نعوظ و درمان های رایج

اختلال نعوظ و درمان های رایج

گرچه صحبت کردن با بیماران در مورد سفتی آلت تناسلی و اختلال نعوظ ممکن است آسان نباشد، اما اهمیت زیادی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت اختلال در نعوظ

اختلال نعوظ می تواند نشانه ای از بیماری قلبی عروقی باشد، به طوری که 50٪ از بیماران 50 ساله ما مبتلا به اختلال نعوظ هستند. به عنوان پزشک، ما باید کار بهتری را انجام دهیم تا با بیماران خود در مورد اختلال نعوظ صحبت کنیم و به آنها بفهمانیم که نشانگر سلامت کلی است.

چگونه اختلال نعوظ را درمان کنیم؟

درمانگران می توانند کارهای زیادی برای بیماران مبتلا به اختلال نعوظ انجام دهند، و کارهای دیگری نیز وجود دارد که اورولوژیست ها می توانند در صورت تمام شدن گزینه های موجود برای بیماران انجام دهند.

چه چیزی برای نعوظ سالم مهم است؟

برای نعوظ سالم و ایجاد و حفظ سفتی آلت ، سه چیز نیاز است:

اگر مشکلی در عضلات، اعصاب یا شریان ها پیش بیاید، منجر به اختلال نعوظ می شود. از طریق الگوریتم تاریخچه پزشکی بیمار خود فکر کنید:

زمانی که بهترین استراتژی درمانی برای بیمارتان را بفهمید، درک تاریخچه بیمار می تواند واقعا مفید باشد.

برای اینکه آلت تناسلی کار کند، آن عضلات صاف باید شل شوند. بنابراین، مغز شما باید در کنار عضلات کف لگن آرام باشد. ماهیچه صاف آلت تناسلی باید شل شود تا بتواند پر از خون شود، دور و اندازه آن افزایش یابد و نعوظ را در همان وضعیت خود نگه دارد.

برای درمان اختلال نعوظ ، ما یک جعبه ابزار زیستی- روانی و اجتماعی داریم. بخش زیستی به ماهیچه ها، شریان ها و اعصاب اشاره دارد. مولفه روانی- اجتماعی استرس است: اگر مغز شما درگیر استرس است، آدرنالین زیادی ترشح می شود که می تواند عضلات صاف را سفت کند و باعث از دست دادن نعوظ شود.

بهترین درمان های اختلال در نعوظ چیست؟

با سبک زندگی شروع می کنیم. قلب سالم به معنای داشتن آلت تناسلی سالم است، بنابراین، همه چیزهایی که برای تغییر سبک زندگی توصیه می‌شود می‌توانند به بهبود اختلال نعوظ هم کمک کنند. خواب اهمیت ویژه ای دارد. گاهی افراد به بررسی و تست خواب نیاز داردند. آیا آپنه خواب دارند؟

آیا ورزش می کنند؟ داده های اخیر نشان می دهد که ورزش ممکن است به همان اندازه موثر باشد، اگر موثرتر از ویاگرا نباشد. یک رژیم غذایی خوب چطور؟ به نظر می رسد رژیم غذایی مدیترانه ای مفیدترین نوع تغذیه است. بنابراین، اگر می‌خواهید عملکرد نعوظ را بهبود ببخشید، انتخاب رژیم غذایی مناسب، ورزش، خواب و سایر تغییرات سبک زندگی اهمیت زیادی دارد.

آموزش جنسی چه تاثیری بر اختلال در نعوظ دارد؟

اکثر پزشکان و درمانگران در دانشکده پزشکی، آموزشی در مورد رابطه جنسی دریافت نکرده اند، اما آموزش برای بسیاری از بیماران ما که آموزش جنسی ناکافی داشته اند، بسیار مهم است. درمانگر در مورد میزان اطلاعات بیمار سوال می پرسد و به او توضیح می دهد که چه چیزی طبیعی است و چه نشانه هایی نیاز به پیگیری دارند.

لازم به تاکید است که سلامت روان برای یک زندگی جنسی عالی اهمیت زیادی دارد. همه افراد از سکس تراپی و بهتر شدن در رابطه جنسی سود می برند. ارائه آموزش هایی درباره مهارتهای ارتباطی و آموزش های فردی بیماران و همسرشان کمک می کنند تا کیفیت زندگی آنها را به حداکثر برسانیم.

اختلال نعوظ از دیدگاه پزشکی و فیزیولوژیک

ما می توانیم کارهای زیادی برای درمان اختلال نعوظ با داروها و هورمون ها انجام دهیم. نشان داده شده که افت تستوسترون منجر به کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ می شود. بررسی سطح تستوسترون بیمار می تواند بسیار مفید باشد.

قرص ها: ما با داروهای مانند ویاگرا، سیالیس، لویترا و استندرا آشنا هستیم. مهارکننده های خوراکی PDE-5 از اواخر دهه 1990 وجود داشته اند و برای بسیاری از افراد مبتلا به اختلال نعوظ بسیار خوب و موثر عمل می کنند. ویاگرا و سیالیس از رایج ترین و داروهای این دسته هستند که توسط بسیاری از بیماران مورد استفاده قرار می گیرند.این داروها ، ماهیچه صاف آلت تناسلی را شل می کنند تا با خون پر و نعوظ ایجاد شود، اما این داروها برای همه افراد کار نمی کنند. اگر قرص ها از کار بیفتند، ترکیب قرص ها و دستگاه ها ممکن است موثر باشند. این نوع درمان ها را درمان های هم افزایی می گویند.

- ترکیب قرص ها و دستگاه ها. دستگاه‌های اختلال نعوظ باید بیشتر مورد بحث قرار گیرند و پزشکان باید تجویز آنها را در نظر بگیرند. بسیاری از درمانگران معمولاً در مورد عینک و صندلی چرخدار صحبت می کنند، اما در مورد وسایل بهداشت جنسی که می تواند به بیماران کمک کنند تا در اتاق خواب ، زندگی بهتری داشته باشند صحبت نمی کنند.

انواع مختلف دستگاه ها برای اختلال نعوظ چیست؟

یکی از دستگاه های رایج پمپ خلاء یا وکیوم است که می تواند بسیار موثر باشد. وکیوم به این روش کار می کند: ابتدا آلت تناسلی با استفاده از لوبریکانت، لغزنده می شود و در پمپ قرار می گیرد. یک دکمه روی پمپ مکش ایجاد می کند که خون را به آلت تناسلی می آورد. سپس بیمار یک نوار یا یک کش را در اطراف قاعده آلت تناسلی قرار می دهد تا نعوظ را در نگه دارد و حفظ کند.

تکنولوژی جنسی واقعاً گسترش یافته است تا به بیماران مبتلا به اختلال نعوظ با دستگاه هایی که لرزش دارند و نعوظ را نگه می دارند، کمک کند. دستگاه های ارتعاشی باعث ایجاد حس ارگاسم بهتر می شوند. حتی دستگاه‌هایی وجود دارند که بر تناسب نعوظ نظارت می‌کنند (مانند Fitbit برای آلت تناسلی) و داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که به بیماران کمک کنند کیفیت نعوظ خود را بررسی کنند.

گرچه دستگاه‌ها و وسایل کمکی، مفید هستند، اما همیشه برای رسیدن به نعوظی که برای دخول به اندازه کافی سفت است، کار نمی‌کنند. در این موارد، می‌توانیم تزریق‌هایی را توصیه کنیم که شل شدن عضلات صاف آلت تناسلی را افزایش می‌دهند. اگر ماهیچه‌ها، شریان‌ها و اعصاب آلت تناسلی به خوبی کار نمی‌کنند، گاهی تزریق مستقیم آلپروستادیل (پروستاگلاندین E1) به آلت تناسلی، به آرامش بیشتر عضلات صاف کمک می کنند. بدین ترتیب این تزریق ها می تواند برای بیماران ما بسیار مفید باشد و ما اغلب آنها را توصیه می کنیم.

استفاده از ایمپلنت ها برای اختلال نعوظ

اما وقتی بیماری شما حتی به تزریق یا هر یک از درمان های کمکی پاسخ نمی دهد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی بیماران همه چیز را امتحان کرده اند. اورولوژیست ها ممکن است یک گزینه جراحی، مانند کاشت ایمپلنت آلت تناسلی را پیشنهاد کنند. ایمپلنت آلت تناسلی حاوی پمپی در داخل کیسه بیضه است که با مایع پر می شود و امکان نعوظ سفت و سخت را فراهم می کند. ایمپلنت آلت تناسلی برای بیمارانی که دیگر نمی توانند نعوظ داشته باشند فوق العاده موثر است. صحبت با یک متخصص اورولوژی در مورد مزایا و معایب و خطرات و مزایای کاشت ایمپلنت های جراحی بسیار مهم است.

در نهایت، به خاطر داشته باشیم اختلال نعوظ یک نشانگر زودرس بیماری های قلبی عروقی است. بسیاری از بیماران با اختلال نعوظ ممکن است نیاز به بررسی های قلبی عروقی داشته باشند و نیاز باشد که برای سلامت عمومی خودشان اقدام کنند. درمانگران و سکس تراپیست ها از بیمارانشان در مورد اهداف و آنچه که به آنها اهمیت می دهند سوال و سعی می کنند راهی منطقی برای هر بیمار و همسرش پیدا کنند تا سلامت جنسی و کیفیت زندگی شان را به حداکثر برسانند.

برای آگاهی از شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین