صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / علائم خطرناک آسم در حین رابطه جنسی

علائم خطرناک آسم در حین رابطه جنسی

اگر آسم دارید، ممکن است نگران علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس در حین رابطه جنسی باشید. با این حال، برای اکثر افراد مبتلا به آسم، داشتن رابطه جنسی معمولا مشکلی ایجاد نمی کند، به ویژه اگر آسم به خوبی کنترل شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اقداماتی برای بهبود عملکرد جنسی افراد مبتلا به آسم

این گام به این معنی است که دستورهای پزشکان خود را دنبال کنید، داروهای خود را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید و معاینات منظم داشته باشید. اگر در مورد آسم سوالی دارید حتما از آنها بپرسید.

ارتباط و گفتگو در مورد آسم با همسرتان مهم است. لازک است به او کمک کنید تا در مورد آسم بیشتر بداند. اگر در مورد رابطه جنسی و آسم مضطرب هستید، به او اطلاع دهید تا به شما اطمینان دهد. و اگر احساس کردید که حمله آسم در حین رابطه جنسی شروع می شود، علائم خود را نادیده نگیرید. به همسرتان بگویید که فرایند باید متوقف شود.

زمان هایی از روز را در نظر بگیرید که داروهای شما بیشترین تاثیر را دارند و احساس انرژی می کنید.

اگر عطرهای خاصی مانند شمع ها یا روغن ها علائمی را برای شما ایجاد می کنند، آنها را از اتاق خواب دور نگه دارید. سعی کنید در اتاق های بدون حیوانات خانگی، گرد و غبار یا دود رابطه جنسی داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که آلرژی به کنه های گرد و غبار و لاتکس (مثلاً کاندوم) ممکن است باعث علائم آسم شود.

ممکن است آن را روی میز خواب یا میز نزدیکتان قرار دهید - هر جایی که در صورت شروع علائم می توانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

در پوزیشن هایی که به قفسه سینه شما فشار وارد می کند یا تنفس شما را منقبض می کند تجدید نظر کنید. شما و همسرتان ممکن است نیاز داشته باشید در مورد پوزیشن ها بیشتر بدانید تا بفهمید چه پوزیشنی برایتان مناسب است. ممکن است وضعیت های پهلو به پهلو یا رو به روی هم را امتحان کنید.

رابطه جنسی همیشه نباید به یک رابطه دخولی بیانجامد. اگر نیاز به کاهش سرعت و روند رابطه جنسی دارید، بوسیدن و لمس کردن نیز می تواند نوعی از رابطه جنسی صمیمانه و رضایت بخش باشد.

فعالیت جنسی را متوقف کنید و دستورالعمل های پزشک خود را برای مقابله با حمله آسم دنبال کنید. بنشینید، از اسپری تنفسی خود استفاده کنید و تا زمان فروکش کردن علائم استراحت کنید.

در این مورد با سکس تراپیست خود مشورت کنید. ممکن است درگیر افکار دهشتناک و فاجعه باری در مورد آسم و رابطه جنسی شده باشید که شما را از شروع هر نوع رابطه ای باز می دارد. افکار وسوس گونه و بیش از اندازه فکر کردن به پیامدهای فاجعه باری که ممکن است هرگز اتفاق نیفتند ممکن است نشانه اختلالات اضطرابی و وسواسی در شما باشد. گفتگو در مورد افکار و تجربه هایتان با سکس تراپیست می تواند به شما کمک کند تا از زندگی جنسی خود به شیوه سالم تری بهره مند شوید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه مرادی [ 1402-08-21 ]
42 ساله هستم چند وقتی هست که هنگام سرفه کردن و تند راه رفتن در شدیدی تو قفسه سینه احساس میکنم دلیلش چیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین