صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / نکاتی برای بهبود کیفیت پیش نوازی

نکاتی برای بهبود کیفیت پیش نوازی

پیش نوازی - که به آن رابطه غیر دخولی نیز می‌گویند - هر گونه فعالیت جنسی است که قبل از آمیزش و نزدیکی جنسی اتفاق می‌افتد. می توانیم آن را مانند گرم کردن و مقدمه نزدیکی در نظر بگیریم، اگرچه پیش نوازی همیشه نباید منجر به نزدیکی و دخول شود. پیش نوازی می تواند شامل مواردی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس کردن، ارسال پیامک یا فقط صحبت کردن باشد. پیش نوازی می تواند رابطه جنسی را هیجان انگیزتر کند و برای شما و همسرتان مفید باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پس نوازی چیست؟

هر نوع فعالیت صمیمانه است که بعد از رابطه جنسی اتفاق می افتد و می تواند شامل در آغوش گرفتن ، ماساژ و صحبت کردن باشد.

اهمیت و کیفیت پیش نوازی

اهمیت و کیفیت پیش نوازی برای همه یکسان به نظر نمی رسد. خلق و خو و ذائقه جنسی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و همه مردان و زنان ترجیحات مشابهی ندارند. اغلب موارد، پیش نوازی قبل از دخول و رابطه جنسی انجام می شود و بسیاری از زنان، ممکن است پیش نوازی را برای کمک به ارگاسم حیاتی بدانند.

مزایای پیش نوازی

پیش نوازی می تواند رابطه جنسی را هیجان انگیزتر کند. به عنوان مثال، بوسیدن باعث آزاد شدن اکسی توسین، سروتونین و دوپامین می شود. این هورمون‌های حس خوب می‌توانند استرس را کاهش دهند و به شما کمک کنند تا زمانی که با شریک زندگی‌تان هستید از ذهن خود خارج شوید و از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرید.

مزایای بیشتر پیش نوازی عبارتند از:

  1. کمک می کند تا بدن شما برای رابطه جنسی آماده شود. هنگام لذت بردن از پیش نوازی، ممکن است متوجه تپش قلب خود شوید. جریان خون به اندام تناسلی شما افزایش می یابد و باعث تورم لابیا، کلیتوریس و آلت تناسلی می شود. برانگیختگی همچنین به خیس شدن و لوبریکاسیون واژن کمک می کند، رابطه جنسی را لذت بخش تر می کند و به جلوگیری از درد در حین نزدیکی کمک می کند.
  2. ممکن است کمک کند تا مدت بیشتری در رابطه جنسی دوام بیاورید و انزال به تاخیر بیفتد. گنجاندن طیف گسترده ای از فعالیت های پیش نوازی، می تواند تجربه خوشایند شما را قبل از ارگاسم یا انزال افزایش دهد.
  3. به ایجاد صمیمیت عاطفی کمک می کند. درگیر شدن در پیش نوازی می تواند باعث شود که شما و همسرتان در داخل و خارج از اتاق خواب احساس صمیمیت بیشتری داشته باشید.
  4. پیش نوازی، همچنین بازداری ها و مهارها را کاهش می دهد، و می تواند رابطه جنسی بین زوج ها را به طور مشابه گرمتر کند.
  5. احتمال ارگاسم شما یا همسرتان افزایش می یابد. مهم است که به خاطر داشته باشید که برای برخی افراد، پیش نوازی یک جنبه بسیار مهم از رابطه جنسی است. در واقع، بسیاری از زنان ، نمی توانند فقط از طریق دخول و نزدیکی به ارگاسم برسند.

افسانه ها و باورهای غلط در مورد پیش نوازی

یک افسانه اصلی در مورد پیش نوازی این است که اگر همسرتان این کار را انجام نمی دهد، تنبل یا خودخواه است. به احتمال زیاد ، نبود اعتماد به نفس یا تجربه جنسی علت آن است. بهترین راه برای غلبه بر این مانع و افزودن پیش نوازی به زندگی تان باز نگه داشتن راه های ارتباطی است. گفتگوهای جنسی را مثبت نگه دارید. شریک زندگی خود را متهم یا شرمنده نکنید. اگر به نظر می‌رسد که نمی‌دانند چه کارباید بکنند، رهبری پیش نوازی را به عهده بگیرید. به خاطر داشته باشید همه می توانند از پیش نوازی سود ببرند و گفتگوی باز در این مورد، کلیدی برای به اشتراک گذاشتن آنچه دوست دارید با همسر تان است.

افسانه های بیشتر در مورد پیش نوازی عبارتند از:

چگونه پیش نوازی باعث بهبود روابط می شود؟

وارد کردن پیش نوازی به رابطه شما می تواند به شما و همسرتان از طریق تحریک هورمون هایی که استرس را کاهش می دهد کمک کند و ارتباطات شما را عمیق تر می کند، تا به هم نزدیک تر شوید.

چه در شروع یک رابطه تازه باشید و چه چندین دهه از ازدواجتان می گذرد ، پیش نوازی می تواند با کمک به دستیابی به یک زندگی جنسی رضایت بخش، در صمیمیت شما تفاوت ایجاد کند. جنسیت و سن شما می تواند بر سبک پیش نوازی شما تأثیر بگذارد، اما هیچ راه یکسانی برای انجام پیش نوازی وجود ندارد. در واقع هر زوجی از الگوی خودشان پیروی می کنند و نیاز است تا موارد را که باعث لذت بیشتر هر دو می شود کشف کنند.

نحوه پیش نوازی

پیش نوازی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برخی از افراد ممکن است آنقدر از آن لذت ببرند که هرگز به مقاربت نرسند. یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از پیش نوازی این است که از قبل با شریک یا شریک زندگی خود در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست صحبت کنید. با توجه به اینکه همه به فعالیت ها رضایت دارند، مهم ترین چیز این است که از خود لذت می برید.

نمونه هایی از پیش نوازی

پیش نوازی می تواند خیلی قبل از اینکه با همسرتان در یک اتاق باشید شروع شود. گذاشتن یک یادداشت عاشقانه، ارسال یک متن دلبرانه یا آماده کردن یک شام عاشقانه، همگی می‌توانند به عنوان پیش نوازی در نظر گرفته شوند. اینها می توانند راه های بسیار خوبی برای شروع اضافه کردن برانگیختگی و تحریک بیشتر به زندگی شما باشند. همچنین، این تکنیک های پیش نوازی را امتحان کنید:



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین