صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / ناهماهنگی میل جنسی چیست و چگونه یک زوج می توانند آن را مدیریت کنند؟

ناهماهنگی میل جنسی چیست و چگونه یک زوج می توانند آن را مدیریت کنند؟

نا هماهنگی میل جنسی زمانی اتفاق می‌افتد که یک نفر از زوج ها در مقایسه با همسرش تمایل یا علاقه جنسی بیشتری را تجربه کند. این پدیده به نام نابرابری میل یا عدم تطابق میل جنسی نیز شناخته می شود و در روابط عاشقانه رایج است. گاهی اوقات ممکن است منجر به ناامیدی، تنش یا درگیری در رابطه شود. خوشبختانه، چند کار وجود دارد که یک زن و شوهر می توانند انجام دهند تا ناهماهنگی میل جنسی را به روشی سالم مدیریت کنند.

اول و شاید مهمتر از همه، زن و شوهر باید ارتباط باز و صادقانه را تمرین کنند. هر دو طرف باید بتوانند آزادانه درباره خواسته ها، نگرانی ها و مرزهای خود صحبت کنند و همچنین محیط امن و بدون قضاوت را برای این گفتگوها حفظ کنند. این رفتار برای مکالمه درباره همه موضوعات مهم است، اما به ویژه برای آنهایی که حول محور رابطه جنسی و صمیمیت می چرخند، زیرا مسائل بسیار حساس و شخصی هستند.

اگر اختلاف میل یک موضوع ثابت و همیشگی در رابطه شماست، ایده خوبی است که به دنبال کمک حرفه ای باشید. مشورت با یک درمانگر یا سکس تراپیست یا زوج درمانگر را در نظر بگیرید. یک متخصص آموزش دیده می تواند راهنما و راهبردهای عملی را برای رسیدگی به اختلاف خواسته ها ارائه دهد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار نا هماهنگی میل جنسی شده اید و به دنبال راه های بهبود و تقویت رابطه جنسی تان هستید، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

مشاوره با یک درمانگر یا متخصص سکس تراپی نیز ممکن است مفید باشد، زیرا اگر دلیل پزشکی برای کاهش میل جنسی یکی از طرفین وجود داشته باشد، می تواند به زوج ها کمک کند تا ریشه مشکل را پیدا کنند. میل جنسی می تواند تحت تاثیر عدم تعادل هورمونی، برخی داروها، شرایط پزشکی مزمن و/یا عوامل روانی باشد. تعیین علت کاهش میل جنسی و اقدام برای رفع آن ممکن است به اختلاف میل کمک کند.

یکی دیگر از اصول مهم برای مدیریت ناسازگاری میل جنسی، توافق است. سعی کنید حد وسطی پیدا کنید که هر دو طرف بتوانند روی آن توافق کنند، شاید با برنامه ریزی برای برقراری رابطه جنسی یا تمرین های تمرکز لذت در اتاق خواب. این توافق،ممکن است شامل یافتن تعداد دفعاتی از فعالیت جنسی باشد که برای هر دو زوج مفید باشد، ماساژ ها و روش های جدید را در اتاق خواب با همسرتان امتحان کنید، یا سایر شیوه های صمیمیت مانند ماساژ دادن به یکدیگر یا در آغوش گرفتن را در نظر بگیرید. البته، ضروری است که هر رابطه جنسی با رضایت هر دو طرف همراه باشد، بنابراین اگر فردی تمایلی به رابطه جنسی ندارد، بدون توجه به شرایط، نباید برای انجام این کار تحت فشار قرار گیرد.

ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی تر می تواند به پر کردن فاصله و شکاف در میل جنسی زوج ها کمک کند. وقتی زوج‌ها زمان با کیفیتی را با هم می‌گذرانند، به یکدیگر محبت نشان می‌دهند و در شرایط سخت از یکدیگر حمایت می‌کنند، می‌توانند بهتر روی تقویت پیوند عاطفی شان کار کنند.

در نهایت، هنگام برخورد با ناهماهنگی میل جنسی ، تمرین صبر و درک بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که میل انسان ها یک پدیده راکد و ثابت نیست. میل جنسی می تواند در طول زمان نوسان داشته باشد و برای زوج ها کاملاً طبیعی است که دوره هایی از ناهماهنگی در میل داشته باشند. خوشبختانه، با تلاش، درک و ارتباط، زوج ها می توانند راه هایی برای مدیریت و هدایت موفقیت آمیز این موضوع پیدا کنند.

برای اطلاع از آناتومی و عملکرد دهانه رحم کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین