صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درد دخول و واژینیسموس / ابداع پرسشنامه تشخیص واژینیسموس و ازدواج به وصال نرسیده

ابداع پرسشنامه تشخیص واژینیسموس و ازدواج به وصال نرسیده

یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، اختلال و ناکامی جنسی زوجین را یکی از مهم ترین علت افزایش طلاق در کشور دانست و گفت: سلامت جنسی یکی از شاخصه ها و ضرورت های اصلی در ازدواج جوانان به حساب می آید این در حالی است که بسیاری از ناکامی های جنسی زوجین در کشور ما به دلایلی از جمله فرهنگی نظیر شرم و حیا سال های سال بعد از ازدواج پنهان و بدون درمان باقی می ماند لذا با طراحی و راه اندازی ابزار تشخیصی ازدواج های به وصال نرسیده می توان بیش از 98 درصد این اختلالات را بدون صرف هزینه های مداخله ای بی مورد درمان کرد.

دکتر میترا مولایی نژاد در گفت و گو با شفقنا زندگی، از طراحی و راه اندازی ابزار تشخیصی برای ازدواج های به وصال نرسیده و واژینیسموس برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت بحث ازدواج، افزایش باروری و پیری جمعیت در جامعه، بحث سلامت جنسی بین زوج ها بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند، مطمئنا این موضوع برای همه مسئولان، کارشناسان و حتی پزشکان محرز است که اختلالات جنسی زوجین یکی از مهم ترین دلایل طلاق در بین زوج ها است، به همین دلیل برای اولین بار در سطح بین المللی و ملی در کشور، کلینیک روانی و جنسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به طراحی و راه اندازی این ابزار تشخیصی برای ازدواج های به وصال نرسیده شده است.

وی تصریح کرد: سلامت جنسی یکی از شاخصه ها و ضرورت های اصلی در ازدواج جوانان به حساب می آید متاسفانه بسیاری از ناکامی های جنسی زوجین در کشور ما به دلایلی از جمله فرهنگی نظیر شرم و حیا سال های سال بعد از ازدواج پنهان و بدون درمان باقی می ماند بطوریکه وقتی این افراد بعد از سال های طولانی اقدام به درمان می کنند به دلیل عدم موفقیت برای برقراری رابطه جنسی از درمانهای ناباروری و روشهای کمکی باروری سر در »ی آورند به این امید که بدین ترتیب حداقل مشکل فرزند آوری را مرتفع سازند در حالی که مشکل اصلی یعنی عدم موفقیت در برقراری یک رابطه جنسی موفق همچنان باقی است.. در نتیجه این ناآگاهی، زوج های ما را با هزاران مشکلات روحی و روانی و همچنین تحمل هزینه های سنگین ناباروری روبرو می سازد.

دکتر مولایی نژاد همچنین خاطر نشان کرد: تا کنون روش ها و ابزارهایی که برای درمان مشکلات و اختلالات جنسی زوج ها در جامعه مورد استفاده قرار می گرفت بیشتر روش هایی بودند که از خارج کشور وارد و منطبق با موازین فرهنگی جامعه ما نبود، به همین دلیل اجرای آن روش ها در کشور ما موثر واقع نمی شد، بر این اساس برای اولین بار با طراحی این روش، که از نظر علمی نیز در یکی از دانشگاه های معتبر هلند و همایش بین المللی طب جنسی استانبول مورد تایید واقع شد ما توانسیتم بیش از 98 درصد اختلالات جنسی زوج ها را رفع کنیم.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اصفهان، ابزار تشخیصی و درمان ازدواج های به وصال نرسیده در قالب دو نسخه پرسشنامه های زنانه و مردانه طراحی شده است، که اختلالات جنسی زوجین را به راحتی تشخیص و بعد آن را به راحتی درمان می کند، و نحوه اجرای آن در سطح ملی هم به این شکل بود که فراخوانی از طرف کلینیک روانی جنسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر شد که در آن مهم ترین علایم ازدواج های به وصال نرسیده و اختلالات جنسی که واژینیسموس ( ترس ازبرقراری رابطه جنسی در زنان ) مهم ترین نوع آن است ذکر شد در مرحله کیفی این مطالعه 20 و در مرحله دوم نیز 240 زوج با مشکل جنسی از استان های مختلف مراجعه داشتند که با اجرای این طرح تشخیصی و درمانی بیش از 98 درصد این زوج ها در همان مرحله ابتدایی درمان شدند.

برای مشاهده ویدئو آموزشی درباره ازدواج به وصال نرسیده کلیک کنید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این روش تشخیصی و درمانی ازدواج های به وصال نرسیده، می تواند جایگزین بسیاری از روش های مداخله ای پرهزینه موجود در جامعه برای درمان اختلالات جنسی جوانان باشد و بر اساس موافقت هایی که صورت گرفته است قرار است این طرح تشخیصی و درمانی در اختیار تمامی دانشگاههای علوم پزشکی استان های مختلف کشور قرار بگیرد تا متخصصین زنان، متخصصان سلامت جنسی و ناباروری بتوانند با کمک آن زوج های با اختلالات جنسی در کشور را شناسایی و تحت درمان های خود قرار دهند، که قطعا این روش می تواند راهکاری موثر برای کاهش آمار طلاق در جامعه باشد.

این دکترای بهداشت باروری، هزینه های استفاده از این ابزار جدید برای تشخیص اختلال ناکامی جنسی زوجین را، همان تعرفه های دولتی دانست و گفت: هدف ما از اجرای این طرح کاهش هزینه ها و جایگزین کردن آن با روش های مداخله ای درمان که بسیار پرهزینه و زمان بر بوده است، بنابراین این روش در 6 مرحله شناختی و رفتاری که مهم ترین آن بکار بردن روش های حساسیت زدایی با حضور هر دو زوج است اجرا می شود و حداقل طول درمان یک ونیم و حداکثر سه ماهه زمان نیاز دارد که خوشبختانه در این مدت زوجین می توانند اطمینان کسب کنند که در 98 درصد از مراجعین اجرای این روش موثر عمل می کند.

بنابراظهارات مولایی نژاد، طرح اجرا شده در قالب پایان نامه دانشگاهی،با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام و از درون آن حدود سه مقاله در سطح جهانی منتشر شده است، بطوریکه این روش تشخیصی و درمانی بر اساس آخرین یافته های روانپزشکی سال 2013 جهانی طراحی و از نظر علمی در تمامی کشورهای دنیا قابل اجرا و از نظر فرهنگی نیز به دلیل قرابت فرهنگی برخی کشورهای اسلامی و خاورمیانه با کشور ما نظیر مصر، عربستان، ترکیه، امارات و غیره نیز به راحتی قابل اجرا است.

نقل شده از مصاحبه سایت شفقنا

سلام دوستان عزیز- بسیاری از پیامهایتان را خواندم . همانطور که خودتان هم نوشته اید واژینیسموس در دسته ترسها قرا می گیرد و علت اصلی ان ترس از درد دخول است. برای ارزیابی و تشخیص این مشکل حتما باید توسط یک متخصص سکس تراپیست مورد ارزیابی قرار بگیرید . معمولا معاینه زنان بخصوص وقتی به شکل خشن و با زور انجام شود باعث تشدید مشکل میشود بنابراین انجام پاپ اسمیر و یا معاینه توسط اسپکولوم را قبل از مراجعه به سکس تراپیست امتحان نکنید. همچنین انجام زایمان طبیعی هم معمولا کمکی به برطرف شدن مشکل ترس از دخول شما نمی کند

بهترین نوع درمان، درمان رفتاری تدریجی است که به همراه تغییراتی در شناخت شما نسبت به دستگاه تناسلی و اندامهای جنسی تان انجام می شود . درمان با تزریق بوتاکس برای موارد خفیفتر واژِینیسموس مفید است اما در مورد موارد متوسط و شدید چندان کمک کننده نیست. در مواردی هم نخواستن به شکل ناخود آگاه و یاتردیدهایی در ازدواج باعث تشدید مشکل می شود. یک خاصیت مهم این اختلال ، اجتناب از روبرو شدن با مشکل و پرهیز از درمان است. زیرا ما از هر چیزی که می ترسیم سعی می کنیم با انواع بهانه ها به شکل ناخود آگاه با آن روبرو نشویم . بنابراین طبیعی است که به محض نوبت گرفتن برای ویزیت، اضطرابتان هم اضافه و تشدید شود. بنابراین به خودتان یاداوری کنید که باید ویزیتها را به شکل مرتب ، پیگیری کنید. انواع خفیف تر واژینیسموس با درمانهای شناختی و رفتاری درمان می شود . اما انواع شدیدتر نیازمند مراجعه به یک سکس تراپیست ماهر هستند. بنابراین فقط از طریق سایت نمی توان موارد شدیدتر را درمان کرد.

همچنین به دنبال استقبال گسترده کاربران سایت از مقاله واژینیسموس اختلال جنسی درمان پذیر به اطلاع می رسانیم با یاری خدا روش درمانی که توسط اینجانب و همکارانم برای نخستین بار در ایران در اصفهان به کار گرفته شده منجر به درمان موفقیت آمیز بیش از 96 درصد زوجهای مراجعه کننده شده است.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود ؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سالها تجربه در زمینه سکس تراپی ، به ویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :شقایق [ 1394-06-07 ]
سلاموای کاش آدرس میزاشتین از چه سایتی این پرسشنامه رو میشه پر کرد.من هم مشکل وازینیسموس دارم وشش سال ازدواج کردم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
تست تشخیصی واژینیسموستست تشخیصی واژینیسموس
تاریخ انتشار : 1401-09-15
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین