صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / داشتن رضایت جنسی و الگوهای ارگاسم پایدار

داشتن رضایت جنسی و الگوهای ارگاسم پایدار

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رابطه قوی بین رضایت از رابطه و رضایت جنسی وجود دارد. زوج‌هایی که به خوبی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، از زندگی جنسی خود رضایت بیشتری دارند، در حالی که زوج‌هایی که در رابطه شان اختلاف نظر دارند، ممکن است از زندگی جنسی خود احساس رضایت کمتری داشته باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

نقش ارگاسم در رابطه جنسی

ارگاسم یک بخش مهم، اما نه ضروری از یک زندگی جنسی رضایت بخش است. به عبارت دیگر، رابطه جنسی که به ارگاسم ختم نمی شود، همچنان می تواند رابطه جنسی لذت بخشی باشد، و چسبیدن به ارگاسم به عنوان تنها هدف رابطه جنسی ممکن است حتی بر عملکرد و رضایت جنسی فرد تأثیر منفی بگذارد. با این وجود، داشتن ارگاسم مداوم مطمئناً می تواند به رضایت کلی جنسی فرد کمک کند.

علت به ارگاسم نرسیدن زن

تخمین زده می شود که 40 درصد از زنان به طور مداوم به ارگاسم نمی رسند. برای بعضی از زنان، این موضوع آزاردهنده است، اما برای برخی دیگر اینطور نیست. با در نظر گرفتن این اطلاعات، متخصصان فرض می‌کنند که پایداری ارگاسم ممکن است در رضایت جنسی و رابطه‌ای فرد نقش داشته باشد.

ارتباط بین ارگاسم پایدار و رضایت جنسی

بنابراین، پژوهشگران از دانشگاه بریگام یانگ در پروو، یوتا، مطالعه‌ای را برای بررسی رابطه بین ارگاسم پایدار، رضایت از رابطه و رضایت جنسی طراحی کردند. آنها این کار را در چارچوب مدل یکپارچگی جنسی sexual wholeness model انجام دادند که عوامل جسمی، عاطفی و معنایی جنسی را در بر می گیرد.

سنجش رضایت از رابطه زوجی

در مجموع 1645 فرد فعال جنسی (1032 زن) که حداقل دو سال در یک رابطه بوده اند در این مطالعه شرکت کردند. نظرسنجی آنلاین مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات شرکت کنندگان شامل موارد زیر بود:

نتیجه پژوهش ارگاسم پایدار

با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده، پژوهشگران پنج گروه متمایز از زنان و سه گروه از مردان را با توجه به پایداری ارگاسم، رضایت زوجی و رضایت جنسی پیدا کردند. هر زمان که هر سه این عوامل با هم، زیاد یا کم بودند، پژوهشگران از آن به عنوان هماهنگی سه گانه یاد می کردند.

برای زنان، پنج گروه شامل:

  1. ارگاسم بالا/رضایت کم (6%)
  2. هماهنگی سه گانه کم (8%)
  3. ارگاسم کم/رضایت زیاد (16%)
  4. ارگاسم متوسط/رضایت بالا (15%)
  5. هماهنگی سه گانه بالا (55%)

از سوی دیگر، مردان به صورت زیر گروه بندی شدند:

  1. ارگاسم کمتر/رضایت بالا (12%)
  2. هماهنگی سه گانه متوسط (14%)
  3. هماهنگی سه گانه بالا (74%)

جالب توجه است، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که ثبات بالا و پایداری ارگاسم برای زنان، همیشه رضایت زوجی و جنسی بالا را تضمین نمی‌کند. علاوه بر این، پایداری ارگاسم پایین تر هم برای مردان و هم برای زنان ،به این معنی نیست که آنها همیشه رضایت زوجی و جنسی پایینی را تجربه می‌کنند.

اهمیت احساس رضایت از رابطه جنسی

به نظر می رسد حتی زمانی که زوجها، ثبات و پایداری ارگاسم را در همه فعالیت های جنسی شان تجربه نمی کنند ، هماهنگی جنسی (از نظر جسمی، عاطفی و معنایی) بین آنها، به احساس رضایت شان از رابطه جنسی کمک می کند.

به عبارت دیگر، هماهنگی زوج ها در روابطشان و معنایی که به رابطه جنسی می دهند، مهم تر از به ارگاسم رسیدنشان در همه فعالیت های جنسی است.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :خلعتی [ 1402-08-23 ]
سلام تشکر بابت مطالب خوبتون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
سندرم سفت شلانگی چیست؟سندرم سفت شلانگی چیست؟
تاریخ انتشار : 1403-02-01
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین