صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بهداشت و سلامت جنسی / تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست

نعوظ شبانگاهی آلت، به نعوظ های خودبخود در طی مرحله حرکات سریع چشم ها (REM) در خواب اطلاق می شود و حدود 5 بار در هر شب با فواصل 90 دقیقه رخ می دهد. هر اپیزود از این پدیده 30-45 دقیقه طول می کشد. زمان کلی نعوظ های شبانگاهی بین 90 تا 180 دقیقه در طول هر شب متفاوت است و 20-25 درصد طول خواب را در بر می گیرد. .به طوری که 90 درصد از دوره های حرکت سریع چشمها همراه با نعوظ آلت است که به معنی حداکثر افزایش در محیط آلت و 70 درصد سفتی آلت است. تعداد نعوظ ها و حداکثر سفتی الت با افزایش سن کاهش می یابد و از به ترتیب 6/8 و 4 باردر هر شب در سن 13 سالگی به 3/5 و1/7 دفعهدر سن 70 سالگی می رسد.

بهتر است برای آگاهی بیشتر از نعوظ شبانگاهی آلت و انتخاب بهترین روش مناسب شما، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

توجه به چند نکته در این مورد ، اهمیت دارد:

هنگامی که مردی دچار اختلال در نعوظ است، گاهی اوقات تشخیص اینکه علت این پدیده، جسمی، روانی یا ترکیبی ازهر دوی آنهاست، مشکل است. آزمایش نعوظ شبانگاهی (NPT) می تواند سرنخ هایی را به پزشک ارولوژیست بدهد.

تست ریجی اسکن چیست؟

مردان معمولاً در هر 8 ساعت خواب ودر طول شب، 3 تا 5 اپیزود نعوظ دارند. به این حالت ، نعوظ شبانگاهی (NPT) می گویند. تست NPT نشان می دهد که آیا این نعوظ ها رخ داده است یا خیر؟

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سال ها تجربه در زمینه سکس تراپی ، به ویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :داریوش موسوی [ 1402-07-06 ]
من ٥٢ سال دارم متاسفانه الان نزديك به ٦ ماه هست به بیماری پروستات مبتلا شدم و هر شب وقتي ميخوابم نعوظ شبانه ميشوم بطوري كه شب بايد هر ساعت از خواب بيدار بشوم و خیلی برام مشکل ساز شده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین