صفحه اصلی / مطالب و مقالات / داروهای رایج / مصرف داپوکستین برای انزال زودرس و دلایل قطع آن

مصرف داپوکستین برای انزال زودرس و دلایل قطع آن

داپوکستین یک درمان ایمن و موثر برای انزال زودرس ( PE) است، اما بر اساس پژوهش های تازه، میزان قطع مصرف آن توسط بیماران بالاست. انجمن بین المللی پزشکی جنسی، انزال زودرس را به دو صورت طبقه بندی می کند.

انزال زودرس مادام العمر( همیشگی و دیرپا) انزالی است که قبل از یا در طی یک دقیقه پس از دخول رخ می دهد و با اولین تجربه جنسی مرد شروع می شود. مردان مبتلا به انزال زودرس اکتسابی، در طی تقریباً سه دقیقه انزال می‌کنند و در دوره ای از زندگی شان انزال طبیعی داشته اند.

اگر شما هم به دنبال بهتر شدن رابطه زناشویی تان و کنترل انزال زودرس با مصرف دارو هستید، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

انزال زودرس ممکن است با سکس تراپی، داروها یا ترکیبی از این رویکردها درمان شود. داپوکستین، یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین SSRI)، تنها داروی خوراکی است که برای درمان انزال زودرس ساخته شده و در 60 کشور تایید شده است.

در یک مطالعه تازه در زمینه طب جنسی، تقریباً 80٪ از مردان، مصرف داپوکستین را در شش ماه اول متوقف کردند. هزینه دارو ، بیشترین دلیل ذکر شده بود. با وجود اینکه کارآزمایی‌ها، اثربخشی داپوکستین را نشان داده اند، مطالعات گذشته، نرخ بالای قطع مصرف را در میان مردانی که داپوکستین برای انزال زودرس مصرف می‌کنند، نشان داده است. مطالعه تازه نرخ ها و دلایل قطع داپوکستین را در یک دوره دو ساله گزارش کرده .

صد و هشتاد و دو مرد با میانگین سنی 38 سال در این مطالعه شرکت کردند. همه مردان به دنبال درمان برای انزال زودرس در یک مرکز پزشکی در کره جنوبی بودند. آنها یک تا سه ساعت قبل از نزدیکی ، شروع به مصرف 30 میلی گرم داپوکستین کردند. اگر 30 میلی گرم موثر نبود، دوز دارو به 60 میلی گرم افزایش می یافت. در دوره های پیگیری 1، 3، 6، 12 و 24 ماهه، مردان مورد ارزیابی قرار گرفتند. مردانی که مصرف داپوکستین را متوقف کرده بودند، دلایل آن را با پژوهشگران در میان گذاشتند.

به طور کلی، 10٪ از مردان به مدت دو سال به مصرف داپوکستین ادامه دادند. نرخ توقف در طی زمان افزایش یافت. بیش از یک چهارم مردان در ماه اول درمان را متوقف کردند. در 6 ماه، 79٪ مصرف داپوکستین را متوقف کردند و در 24 ماهگی، این میزان به 90٪ رسید.

30 درصد از مردانی که داپوکستین را قطع کردند به دلیل هزینه بالا و گرانی دارو این کار را انجام دادند. نویسندگان مطالعه یاداوری کردند که داپوکستین، وقتی که برای اختلالات جنسی تجویز می شود، تحت پوشش بیمه سلامت ملی در کره جنوبی نیست.

یک چهارم از مردان ، مصرف داپوکستین را متوقف کردند زیرا از اینکه انزال زودرس ،غیر قابل درمان است و اینکه داپوکستین باید حتما قبل از رابطه جنسی مصرف می شد ، ناامید بودند.

نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کرده اند که درمانگران و پزشکان در زمان شروع درمان، مشاوره جامعی را به بیماران ارائه دهند. بیماران باید بدانند که داپوکستین فقط به آنها کمک می کند تا انزال زودرس را به طور موقت کنترل کنند و انزال زودرس مثل فشار خون بالا، قابل کنترل است، اما قابل درمان نیست.

سایر دلایل ذکر شده برای قطع داپوکستین ، عوارض جانبی مانند حالت تهوع و سرگیجه (12%) و اثربخشی ضعیف (10%) بود. حدود 6 درصد از مردان به دنبال گزینه های درمانی دیگری بودند و برای 18 درصد، دلیل قطع داپوکستین ناشناخته بود.

نویسندگان این مقاله ،توضیح دادند که وقتی مردان، زمان تأخیر انزال داخل واژینال خود را تخمین می زدند (IELT مدت زمانی که طول می کشد تا پس از دخول، انزال کنند)، این اندازه گیری انجام نشده و مدت زمان تخمینی با مردانی که درمان را قطع کردند مقایسه نشد. پژوهشگران معتقدند که این نکته را می توان در تحقیقات بعدی در آینده در نظر گرفت.

خلاصه اینکه:

بیماران باید بدانند که داپوکستین فقط به آنها کمک می کند تا انزال زودرس را به طور موقت کنترل کنند و انزال زودرس مثل فشار خون بالا، قابل کنترل است، اما قابل درمان نیست.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود ؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سالها تجربه در زمینه سکس تراپی ، به ویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
افسانه هایی درباره ارگاسمافسانه هایی درباره ارگاسم
تاریخ انتشار : 1401-08-03
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین