صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / سندرم دات یا ترس از دست رفتن مایع منی چیست؟

سندرم دات یا ترس از دست رفتن مایع منی چیست؟

مردان مبتلا به سندرم دات، پریشانی جسمی و عاطفی مرتبط با از دست دادن مایع منی و/یا ترس از دست رفتن مایع منی را تجربه می‌کنند. در مجله روانپزشکی هند، محققی به نام ام پراکاش ، سندرم دات را به عنوان پریشانی روانی مرتبط با «از دست دادن مایع منی» توصیف می کند.

بهتر است برای آگاهی بیشتر از روش های درمان سندرم دات و انتخاب بهترین روش مناسب شما، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

مایع منی نرمال در فرهنگ های مختلف

در برخی از فرهنگ ها، مایع منی ماده ای بسیار ارزشمند در نظر گرفته می شود. در این فرهنگ ها، افراد بر این باورند که از دست دادن مایع منی منجر به بیماری های جسمی و روانی و مشکلات جنسی می شود. در برخی از خرده فرهنگ های ما نیز مایع منی را معادل آب کمر می دانند و برخی بر این باورند که با انزال و از دست رفتن مایع منی، واقعا آب از کمرشان کم می شود و بدین ترتیب توان بدنی شان کم می شود و به همین دلیل احساس ضعف مفرط می کنند و یا حتی در مقابل تقاضای همسرشان برای رابطه جنسی، آن را به تعویق می اندازند یا به زمان دیگری موکول می کنند.

علائم سندرم دات

درمان سندرم دات

سندرم دات و زبان سانسکریت

کلمه Dhat از زبان سانسکریت (مادر زبان‌های هندوآریایی) و کلمه dhatu به معنای فلز، اکسیر یا اجزای تشکیل دهنده بدن گرفته شده است که به عنوان «غلیظ‌ ترین، کامل‌ترین بخش» در نظر گرفته می‌شودو اشاره به این باور دارد که مایع منی، ماده قوی بدن است و حفظ آن، ضامن سلامتی و طول عمر است.» اختلال مربوط به این دیاتو، یعنی منی، در رساله باستانی «سوسروتا سامهیتا» به عنوان شوکرامها (شوکرا = نطفه؛ + ماه = دفع ادرار) ذکر شده است.

افسانه مایع منی

یک افسانه رایج در شبه قاره هند، سلسله مراتبی از مواد بدن را توصیف می کند که در آن، منی در بالای لیست قرار دارد. طبق این افسانه 40 روز طول می کشد تا 40 قطره غذا به یک قطره خون تبدیل شود و 40 قطره خون به یک قطره مغز استخوان و 40 قطره مغز استخوان به یک قطره تبدیل شود. در برخی از فرهنگ ها، حفظ مایع منی، منجر به سلامتی وعمر طولانی می شود. در نتیجه، حتی فکر از دست دادن مایع منی، می تواند برای فرد استرس زا باشد.

البته واضح است که این هم یکی از افسانه های جنسی است که از نسل ها ی گذشته منتقل شده . محققان گزارش می دهند که مردان مبتلا به سندرم دات، معمولاً جوان هستند و در مناطق روستایی زندگی می کنند ودیدگاه محافظه کارانه تری نسبت به رابطه جنسی دارند. به گفته پژوهشگران، مردان مبتلا به سندرم دات نسبت به سایر مردان دارای سطح تحصیلات پایین تر و وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین تری هستند.

اگر خود یا همسرتان چنین علائمی را دارید، می توانید با یک سکس تراپیست و روانشناس که در این زمینه مهارت دارد مشورت کنید و کمک بگیرید.

می توانید سوالات و تجربه هایتان در این مورد را زیر همین مطلب بنویسید.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود ؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سالها تجربه در زمینه سکس تراپی ، بویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-07-13 ]
سلام خانم دکتر من مردی46 ساله هستم امروز برای اولین بار بعد از نزدیکی انزال داشتم و لی آب منی از من خارج نشد میخواستم ببینم مشکلم چیه ممنون...

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین