صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / وقتی صحبت از اندام جنسی زنانه به میان می آید، چه چیزی «طبیعی» است؟

وقتی صحبت از اندام جنسی زنانه به میان می آید، چه چیزی «طبیعی» است؟

فرج یا ولوا نام اندام جنسی خارجی زن است که شامل لب های بزرگ (خارجی ترین چین های پوست)، لب های کوچک (چین های داخلی پوست)، کلیتوریس و دهانه واژن می شود.

خانمها ممکن است تعجب کنند که چه چیزی در ناحیه جنسی شان طبیعی است. حقیقت این است که در مورد ولوا یا فرج چیزی به نام طبیعی وجود ندارد. مانند بسیاری از جنبه های بدن انسان، فرج نیز می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. با این وجود، موارد زیر برخی از سوالات شایعی است که زنان ممکن است در مورد دستگاه تناسلی خود داشته باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا داشتن لب های آویزان، پف کرده، خیلی بزرگ یا خیلی کوچک طبیعی است؟

اندازه و شکل لب های بزرگ و لب های کوچک می تواند به طور قابل توجهی در بین افراد متفاوت باشد. برخی از افراد دارای لب های بزرگتر یا برجسته تر هستند، در حالی که برخی دیگر دارای لب های کوچکتر یا کمتر قابل توجه هستند. برخی ممکن است متوجه شوند که لب‌های کوچکشان بیشتر از لب‌های بزرگشان آویزان است، و برخی ممکن است دقیقاً برعکس این نکته را بیابند. علاوه بر این، لب های کوچک ممکن است کاملاً متقارن نباشد و این کاملاً طبیعی است و نباید باعث نگرانی شود مگر اینکه باعث ناراحتی فیزیکی یا عاطفی شود.

رنگ طبیعی فرج یا ولوا چیست؟

رنگ طبیعی ولوا نیز می تواند متفاوت باشد. ممکن است صورتی، قهوه ای، قرمز یا سایه های دیگر باشد. طبیعی است که رنگ ولوا در افراد مختلف متفاوت باشد.

کلاه کلیتورال چیست و چگونه می توانم بفهمم که هود من طبیعی است؟

کلاهک کلیتورال چین پوستی است که کلیتوریس را می پوشاند و از آن محافظت می کند و مانند سایر جنبه های فرج می تواند از نظر اندازه و ظاهر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است کلاه کلیتورال قابل توجه تری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است یک هود کمتر واضح داشته باشند.

موهای ناحیه ولو چگونه باید باشد؟

میزان و پراکندگی موهای ناحیه تناسلی برای هر فردی متفاوت خواهد بود. برخی افراد ممکن است متوجه شوند که موهای ناحیه تناسلی کم است یا موهای زائد چندانی ندارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است موهای ضخیم‌تری داشته باشند. رنگ و بافت مو نیز می تواند متفاوت باشد.

درک این نکته ضروری است که هیچ ظاهر عادی برای ولوا وجود ندارد. آنچه از همه مهم تر است این است که فرج یا ولوای سالم، عاری از ناراحتی یا درد باشد و کارکرد درست داشته باشد. اگر در مورد ظاهر یا سلامت ناحیه ولوای خود نگرانی دارید، یا اگر علائم غیرعادی مانند خارش، درد یا ترشحات غیرعادی را تجربه کردید، توصیه می شود با یک درمانگر که در زمینه سلامت جنسی زنان یا زنان تخصص دارد، مشورت کنید. آنها می توانند راهنمایی کنند، در صورت لزوم معاینه ها را انجام دهند، و به هر گونه نگرانی شما رسیدگی کنند.



نظرات کاربران درباره این مطلب :علیزاده [ 1402-08-21 ]
سلام خانم دکتر من عمل لابیاانجام دادم یک هفته شده یک طرفم ورم داره چیکارکنم آیا طبیعیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین