صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / چند نکته در مورد آلت تناسلی طبیعی

چند نکته در مورد آلت تناسلی طبیعی

اگر گه گاه نگران ظاهر و اندازه آلت تناسلی خود هستید، تنها نیستید. با این وجود، واقعیت این است که آلت تناسلی، مانند افراد، در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. در حالی که در مورد آلت تناسلی، هیچ موردی به عنوان نرمال و طبیعی وجود ندارد، مواردی هست که افراد ممکن است بخواهند در مورد این اندام خاص بدانند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اندازه متوسط آلت تناسلی چقدر است؟

مطالب مربوط به پورنوگرافی ممکن است درک جامعه را از اندازه متوسط آلت تناسلی منحرف کرده باشد، افراد ممکن است تصور کنند که اندازه متوسط آلت تناسلی شان باید بزرگتر از آن چیزی باشد که هست .تحقیقات نشان می‌دهد که متوسط طول آلت در حالت شل 3.6 اینچ (9.14 سانتی‌متر) و متوسط دور آلت تناسلی شل (دور) 3.7 اینچ (9.40 سانتی‌متر) است. متوسط طول آلت تناسلی در حالت نعوظ 5.1 اینچ (12.95 سانتی متر) و متوسط دور آلت تناسلی در حالت نعوظ 4.5 اینچ (11.43 سانتی متر) است.

علاوه بر این، برخی از مردان ممکن است آلت تناسلی شل بزرگتری داشته باشند که در هنگام نعوظ اندازه اش تغییر زیادی نمی کند. برعکس، برخی از مردان زمانی که آلت تناسلی‌شان از حالت شل به حالت نعوظ تغییر می‌کند، تغییر بزرگ‌تری در اندازه مشاهده می‌کنند. هر دو وضعیت کاملا طبیعی است.

آیا ترشح آلت تناسلی طبیعی است؟

ترشحات آلت تناسلی که با برانگیختگی جنسی ایجاد می‌شود، طبیعی است و احتمالاً قبل از انزال (یا پراکوم) است. از سوی دیگر، ترشحات آلت تناسلی که با برانگیختگی همراه نیست و با علائم دیگری مانند گرما، درد همراه با ادرار یا بوی نامطبوع همراه است، می‌تواند نشانه ای از عفونت، بیماری مقاربتی (STI) یا اسمگما باشد. ( تجمع ماده ای که از سلول ها و روغن های مرده پوست تشکیل شده).

آیا مشکلات نعوظ شایع است؟

اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ به اندازه کافی برای یک تجربه جنسی رضایت بخش، یک بیماری شایع است. این می تواند ناشی از مسائل فیزیکی (مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، ام اس، تستوسترون پایین و غیره) یا مسائل روانی (مانند اضطراب عملکرد ، مشکلات رابطه و پیامدهای آنها، شرایط سلامت روان و غیره) باشد. فقط به این دلیل که مشکلات نعوظ رایج است، به این معنی نیست که فرد باید از این مشکلات رنج ببرد. اگر در نعوظ با مشکل مواجه هستید، با درمانگر و سکس تراپیست خود در مورد شناسایی علت و یافتن یک گزینه درمانی که برای شما مفید است صحبت کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :،محمدکامرانی [ 1402-07-24 ]
من مدت زیادی ازکاندوم های تاخیری استفاده کردم که الان احساس میکنم قسمتی ازآلتم قبل ازسر آلت کمی سفت ترازبقیه اش هست درموقع شلی آلت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین