صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

تاخیر در انزال DE وضعیتی است که در آن فرد در طول فعالیت جنسی زوجی مدت زمان زیادی طول می کشد تا انزال کند. برخی از افراد مبتلا به DE ممکن است متوجه شوند که در طول فعالیت جنسی اصلاً قادر به انزال نیستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تعاریف انزال تاخیر یافته

همانطور که داده ها در مورد DE کامل تر می شوند، احتمالاً تعریفش هم روشن تر خواهد شد. با این وجود، در حال حاضر، تعاریف متعددی از DE توسط چندین گروه حرفه ای و پزشکی ارائه شده است که می تواند فرآیند شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته را دشوار کند.

به عنوان مثال، کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش پنجم، انزال تاخیر یافته را به عنوان تاخیر قابل توجه در انزال یا کمبود یا نبود انزال مشخص در 75٪ موارد یا بیشتر از فعالیت های جنسی زوجی توصیف می کند که حداقل در طی شش ماه آخر وجود داشته و همراه با تجربه ناراحتی شخصی است.”

از سوی دیگر، یازدهمین تجدید نظر طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها، انزال تاخیر یافته را به عنوان «ناتوانی در دستیابی به انزال یا تاخیر بیش از حد، یا طول کشیدن انزال، علی‌رغم تحریک جنسی کافی و میل به انزال تعریف می کند که به‌طور دوره‌ای یا به‌طور متناوب بیش از حداقل چندین ماه اتفاق افتاده و با پریشانی قابل توجه بالینی همراه است.

در نهایت، انجمن اورولوژی آمریکا، انزال تاخیر یافته را به عنوان «ناتوانی مداوم و آزاردهنده در رسیدن به انزال، یا تاخیر بیش از حد (انزال تاخیر یافته مادام‌العمر) یا افزایش مدت (انزال تاخیر یافته اکتسابی) انزال، علی‌رغم تحریک جنسی کافی و میل به انزال، تعریف می‌کند.

چه کسانی دچار تاخیر در انزال می شوند؟

با توجه به ماهیت کلی این سه تعریف از انزال تاخیر یافته ، هم بیماران و هم درمانگران ممکن است برای شناسایی و تشخیص دقیق این وضعیت دچار مشکل شوند. بنابراین هدف نویسندگان یک مطالعه تازه، تعیین بهترین روش برای تشخیص انزال تاخیر یافته با ارزیابی علائم گزارش شده و تخمین تاخیر انزال در 1660 مرد بود. (زمان نهفتگی انزال (ejaculation latency) اصطلاحا به دوره زمانی از دخول اولیه تا انزال گفته می شود).

آنها دریافتند که قوی‌ترین رابطه بین زمان نهفتگی انزال و مشکل ارگاسم زمانی رخ می‌دهد که مردانی که مشکل ارگاسم را تجربه کرده بودند، نیز گزارش دادند که در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند و درصد پایینی از آنها انزال موفقیت‌آمیز در حین رابطه جنسی را تجربه کرده بودند.

برای آشنایی با علائم خطرناک آسم در حین رابطه جنسی ، کلیک کنید.

آزمایشات پژوهشگران

پژوهشگران با تعیین سه مقطع زمانی بیش از 10، دقیقه ، 15 و بیشتر از 20 دقیقه برای نهفتگی انزال، آزمایش کردند تا ببینند کدام واحد زمانی دقیق ترین مدت برای تشخیص انزال تاخیر یافته است. تعیین هر آستانه زمانی دارای مزایا و معایبی بود، اما زمان تاخیر انزال بیش از 15 دقیقه به عنوان متعادل‌ترین مقطع زمانی از نظر حساسیت و ویژگی مشخص شد. آستانه تاخیر انزال بیش از 10 دقیقه در تشخیص انزال تاخیر یافته کمتر اختصاصی است اما حساس تر است و آستانه تاخیر انزال بیش از 20 دقیقه حساسیت کمتری دارد، اما اختصاصی تر است.

بهترین روش برای تشخیص انزال تاخیر یافته

با در نظر گرفتن این یافته ها، نویسندگان پیشنهاد کردند که بهترین راه برای تشخیص انزال تاخیر یافته آنست که با ارزیابی خود فرد از توانایی اش در انزال شروع شود، سپس اطلاعاتی در مورد درصد دفعات انزال فرد در طی فعالیت جنسی مشترک جمع آوری شود. به گفته نویسندگان، طولانی شدن زمان نهفتگی انزال، می تواند به عنوان یک معیار تکمیلی در تشخیص انزال تاخیر یافته استفاده شود، زیرا اگر به عنوان تنها معیار تشخیصی مورد استفاده قرار گیرد، دقت کمتری دارد.

اگر میخواهید اطلاعاتی در مورد ساختار و اجزای تشکیل دهنده کلیتوریس داشته باشید؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :بابلی [ 1402-08-21 ]
سلام اقای دکتر .من مشکل زود انزالی دارم خیلی هم عصبیم میکنی ساده ترین روش واسه درمانش چیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین