صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری / آشنایی با روشهای پیشگیری اورژانسی از بارداری

آشنایی با روشهای پیشگیری اورژانسی از بارداری

هیچ کدام از روشهای ضد بارداری کاملا بدون خطر و عارضه نیستند ، حتی لاتکس کاندوم نیز ممکن است باعث یک واکنش حساسیتی شود. با اینکه هیچ روش کاملا بی خطری وجود ندارد ، حامله شدن خطرناکتر از جلوگیری کردن است. در واقع برای بیشتر زنان خطر جلوگیری کمتر از رانندگی درطول سال در جاده های کشور است. دانستن عوارض روشهای ضد بارداری برای به حداقل رساندن آنها ضروری است. باید به خاطر داشته باشیم که یکی از خطرات عمده شکست آنها بارداری ناخواسته است.

بهتر است برای آگاهی از روشهای پیشگیری از بارداری و انتخاب بهترین روش مناسب شما ، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

چه کسی نیاز به پیشگیری از حاملگی دارد؟

در 90 درصد زوجهای باروری که از هیچ روش ضدبارداری استفاده نکنند ظرف یکسال ، باروری اتفاق می افتد. بنابراین تمام خانمهای جوانی که نمی خواهند باردار شوند باید بدون در نظر گرفتن سنشان ، با شروع فعالیت جنسی ، از یک روش جلوگیری استفاده کنند. بسیاری از دختران قبل از اولین قاعدگی تخمک گذاری می کنند. از سوی دیگر در خانمهای نزدیک به سن یائسگی حتی وجود علایمی مانند گر گرفتگی ، پریود نشدن بمدت کمتر از یکسال و سطح بالای گنادوتروپینها که از هیپوفیز در مغز ترشح می شوند ، به معنی این نیست که زن ، دیگر حامله نخواهد شد.

روشهای پیشگیری از بارداری

روشهای پیشگیری از بارداری که در حال حاضر در ایران استفاده می شوند ، عبارتند از :

بهترین و بدترین روشهای پیشگیری از بارداری

در میان این روشها ، موثرترین روش بستن لوله ها و کم اثرترین روش ، نزدیکی منقطع یا همان جلوگیری طبیعی است. به خاطر داشته باشید شکست یک روش ضد بارداری ، به معنی رخ دادن یک حاملگی ناخواسته و بدون برنامه ریزی است که عوارض بهداشتی و اجتماعی خاصی را در بر دارد. در مقالاتی که از این به بعد بصورت پیوسته در سایت منتشر می شود ، روشهای مختلف پیشگیری از بارداری بحث می شود. در این قسمت با توجه به سوالات بسیار شما در مورد روش پیشگیری اورژانس در نزدیکی های مشکوک به این روش می پردازیم.

توضیحاتی درباره روش پیشگیری اورژانس از حاملگی

این روش را وقتی می توانید استفاده کنید که از سایر روشهای مطمئن پیشگیری از بارداری بصورت دائمی استفاده نکرده اید و یا وقتی که احتمال می دهید در طی آمیزش ، احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد ، مثلا در هنگام پاره شدن کاندوم و یا وقتی در طی پیشگیری طبیعی ، نگرانید که حاملگی رخ دهد.

این روشها تا 120 ساعت پس از یک نزدیکی مشکوک کاربرد دارند و با نزدیک شدن به پایان این ساعات ، احتمال شکست آنها بیشتر می شود می توانید نحوه استفاده از این روشها را از یک ماما یا کارکنان مراکز بهداشتی بپرسید یا به همین سادگی با طرح سوال در این سایت بیاموزید. به خاطر داشته باشید به دلیل در صد بالاتر شكست این روش و مداوم نبودن مصرف آن در مقایسه با سایر روش های مطمئن ، فقط باید در موارد مشخص از آن استفاده كرد.

عملکرد روشهای پیشگیری اورژانس از حاملگی

عملکرد این روشها دقیقا مشخص نیست ، ولی به موارد زیر تقسیم بندی می شود :

در چه شرایطی می توان از روشهای اورژانسی ضد بارداری استفاده کرد؟

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود ؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سالها تجربه در زمینه سکس تراپی ، بویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :دوستی [ 1395-10-05 ]
با سلام در روش پیشگیری اورژانسی اگه تو ساعات اولیه قرصو مصرف کنیم باز احتمال بارداری هست و روش مصرفشو لطفا بگین باتشکر

سحر اکبری [ 1395-10-01 ]
سلام در نزدیکی هایی که مشکوک به ریسک حاملگی هستیم چه باید کرد؟ اورژانسی؟

حجت [ 1395-09-22 ]
سلام اگه یک بار قرص اورژانسی مصرف کرده باشی و به فاصله یک هفته دوباره بعد از آمیزش مجدد احساس خطر کنی و قرص بخوری آیا تاثیر داره اگه نداره برای جلوگیری از بارداری باید چیکار کنم ممنونم

سارا [ 1395-08-15 ]
سلام اگر يك هفته از زمان نزديكي بگذره و مشكوك باشي به اينكه بارداري يا نه چه كاري بايد انجام داد؟قرص ال دي تاثير داره بعد از يك هفته؟

حسين کاشاني [ 1395-07-20 ]
سلام در طي انجام رابطه مقدار زيادي مني وارد رحم همسرم شد امروز تازه عادتش تموم شده چکارکنم 3تا بچه هم دارم لطفا سريع راهنماييم کنيد

رویا [ 1395-05-20 ]
مطالبتون عالیه واقعا ازتون ممنونم

بی نام [ 1394-11-28 ]
سلام خسته نباشین من قرص روکین استفاده می کنم فقط یه شب فراموشم شد حالا هفت روز از تمام شدنه بسته قرصم گذشته تست بارداری استفاده کردم مثبت بود دوتا بچه کوچیک دارم ودر حال حاظر امادگی برایه بجه دیگه ندارم می خوام ردش کنم اگه میشه یه روش واسه باز شدن پریودم از شما می خواستم

موسوی [ 1393-12-08 ]
خیلی خوب بود واقعاً ازتون ممنونم

fm [ 1391-12-23 ]
سلام میشه در مورد میزان جذب اسپرم توضیح بدین ممنون

saman [ 1391-10-19 ]
مرسي،مطالبتون خوبه باتشكر

zaniar [ 1391-10-17 ]
ممنون مطالب خوبی بود.تشکر

mina [ 1390-03-17 ]
واقعا ممنون. خیلی دوستون دارم

sayeh [ 1390-02-22 ]
مطالب واقعا عالیه . تشکر از زحماتتون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین