صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ببماریهای زنان و درمان / اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی چیست؟

اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی چیست؟

اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی/تحریک تناسلی- لگنی (PGAD/GPD) یک وضعیت ناراحت کننده است که می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد، اما در زنان شایع تر است.

برای آگاهی بیشتر از اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی و همچنین راه های درمان آن؛ با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد با سال ها تجربه در زمینه سکس تراپی ، مشورت نمایید. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.

نظریه انجمن بین المللی مطالعه سلامت جنسی زنان

انجمن بین المللی مطالعه سلامت جنسی زنان اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی (ISSWSH) PGAD/GPD را در زنان، به‌عنوان وضعیتی تعریف می‌کند که «با احساسات مداوم یا مکرر، ناخواسته یا مزاحم، ناراحت‌کننده برانگیختگی ناحیه تناسلی (مانند احساس در آستانه ارگاسم بودن، مرطوب و لغزنده شدن، تورم، سوزن سوزن شدن، نبض زدن و انقباضات) است که برای حدود 3 ماه یا بیشتر ادامه می یابد و ممکن است شامل انواع دیگر تحریک تناسلی لگنی (مانند وزوز، سوزش، پرش، خارش و درد) باشد.

علائم اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی

تأثیر روانی اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی

عوامل زیستی-روانی-اجتماعی

برخی از عواملی که ممکن است با اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی مرتبط باشند یا به آن کمک کنند، عبارتند از:

متأسفانه، این اختلال هنوز یک وضعیت نسبتاً مورد مطالعه قرار نگرفته است و بیماران ممکن است با کمبود دانش عمومی در مورد آن، حتی در جامعه پزشکی مواجه شوند. مطالعات آینده با هدف بررسی علل و گزینه‌های درمانی این اختلال در بهبود نتایج سلامتی کسانی که از این شرایط چالش برانگیز رنج می‌برند، مفید خواهد بود.

درمان های اختلال برانگیختگی مداوم تناسلی

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سال ها تجربه در زمینه سکس تراپی ، بویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
افسانه هایی درباره ارگاسمافسانه هایی درباره ارگاسم
تاریخ انتشار : 1401-08-03
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین