صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / نگرانی و تاثیر مایع منی آبکی بر باروری مردان

نگرانی و تاثیر مایع منی آبکی بر باروری مردان

مایع منی (سیمن) معمولاً مایع غلیظ و خاکستری مایل به سفیدی است که هنگام انزال مرد از آلت تناسلی به بیرون رانده می شود. این مایع از منی (که عمدتاً توسط وزیکول های منی و غده پروستات ترشح می شود) و اسپرم (تولید شده توسط بیضه ها) ساخته شده است.

گاهی اوقات، مردان ممکن است متوجه شوند که مایع منی آن ها آبکی است نه غلیظ. این وضعیت می تواند نشان دهنده مشکل باروری باشد، اما همیشه هم اینطور نیست. بهتر است برای آگاهی بیشتر با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

مایع منی ممکن است بسته به سلامت مرد تغییر رنگ دهد.

وقتی مردی تعداد اسپرم هایش کم است (الیگواسپرمی) ممکن است منی رقیق و آبکی شود. تعداد کم اسپرم معمولاً کمتر از 15 میلیون سلول اسپرم در هر میلی لیتر از مایع منی است.

الیگواسپرمی می تواند در اثر شرایطی مانند موارد زیر ایجاد شود:

واریکوسل

واریکوسل به معنی وریدهای بزرگ شده داخل کیسه بیضه است، شبیه به سیاهرگ‌های واریسی که ممکن است در ساق پا ایجاد شود. اغلب واریکوسل ها بدون علامت هستند، اما ممکن است باعث اولیگواسپرمی و مایع منی آبکی یا شفاف شوند. به صورت کلی حدود 15 درصد از مردان واریکوسل دارند و حدود 40 درصد از مردان با مشکلات باروری به واریکوسل مبتلا هستند.

انزال رتروگراد

انزال رتروگراد زمانی اتفاق می افتد که مایع منی به جای جریان یافتن به سمت جلو از آلت تناسلی، به سمت عقب و به داخل مثانه جریان یابد. در این صورت مایع انزالی از آلت تناسلی ممکن است آبکی باشد. این وضعیت مضر نیست و مایع منی (شامل اسپرم ها) در هنگام ادرار از بدن خارج می شود. با این حال، مردانی که مایل هستند فرزندی داشته باشند، در صورت داشتن انزال رتروگراد باید با یک متخصص باروری و ارولوژیست صحبت کنند.

نقش روی در مایع منی آبکی

بسیاری از پژوهشها کوشیده اند تا نقش تغذیه را در بهبود عملکرد بیضه ها و کیفیت اسپرم نشان دهند. اگر مردی به اندازه کافی روی در رژیم غذایی خود دریافت نکند، ممکن است مایع منی آبکی داشته باشد. روی یک ماده مغذی مهم برای تولید اسپرم است. مردانی که چندین بار در روز انزال می کنند نیز ممکن است مایع منی آبکی داشته باشند، زیرا بدن به زمان نیاز دارد تا بتواند تولید منی خود را «تقویت کند».

مردانی که نگران رنگ یا قوام مایع منی خود هستند باید با درمانگر خود صحبت کنند. درحالی که وجود مایع منی آبکی همیشه به این معنی نیست که یک مرد مشکلات باروری دارد، اگر زن و شوهری برای باردار شدن مشکل دارند، بهتر است به این نکته توجه کنند.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سالها تجربه در زمینه سکس تراپی ، بویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :فریبرز ولایتی [ 1402-12-16 ]
سلام من آزمایش اسپرم دادم نوشته ۷۰در اُور آیا با قرص درست میشه باید چیکار کنم

پرنیا فاتح [ 1402-08-10 ]
سلام وقتتون بخیر، اقای دکتر همسرم ۲۹ سالشه، ی چند وقتی هست که وسط رابطه الت تناسلیش میخوابه، چیکار کنیم؟قبلا اصلا این مشکل رو نداشت و الان سه دفعه است اینطوری میشه، ازمایش اسپرم هم داده که نشون دکتر زنان دادم گفتن نرماله،ممنون میشه راهنماییمون کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین