صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / هرآنچه باید درمورد مناطق اروژنیک و رابطه جنسی رضایت بخش بدانید

هرآنچه باید درمورد مناطق اروژنیک و رابطه جنسی رضایت بخش بدانید

منطقه اروژنیک به هر قسمت از بدن گفته می شود که با لمس کردن باعث تحریک جنسی می شود. اگر چه بیشتر مردم هنگام تماس جنسی به اندام تناسلی فکر می کنند، اما سایر قسمت های بدن نیز مناطق اروژنیک هستند و می توانند لذت جنسی زیادی را برای فرد به ارمغان بیاورند. در واقع، یک مطالعه در سال 2016 که مناطق اروژنیک ترجیحی 704 شرکت کننده را ترسیم کرد، نشان داد که کل بدن می تواند به تماس جنسی حساس باشد، اما مناطق اروژن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بهتر است برای آگاهی بیشتراز مناطقاروژنیک و داشتن رابطه جنسی لذت بخش، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

رایج ترین نقاط اروژن افراد شرکت کننده

برای زنان، شایع ترین مناطق اروژن عبارتند از:

برای مردان، شایع ترین مناطق اروژن عبارتند از:

برخی از مناطق اروژن اضافی که در مردان و زنان نسبتاً رایج است:

سایر مناطق اروژنیک کدامند؟

از آنجایی که هر کس لذت را به طور متفاوتی تجربه می کند، مناطق اروژنیک ترجیحی هر فرد احتمالاً با افراد دیگر متفاوت است.

به خاطر داشته باشید که این لیست کامل نیست و اگر از لمس قسمت خاصی از بدن خود لذت جنسی را تجربه کنید، آن منطقه هم اروژن محسوب می شود.

چرا مناطق اروژنیک مهم هستند؟

با توجه به حساسیت شدید آنها به لمس، مناطق اروژن می توانند به افزایش تجربه جنسی کمک زیادی کنند. مثلاً ممکن است متوجه شوید که تمرکز کردن بر مناطق اروژن غیر تناسلی، حداقل در ابتدای یک رابطه جنسی، یک راه موثر برای بهبود ارتباط جنسی شما با شریک زندگیتان است.

اگرچه ممکن است به نظر برسد تمرکز بر لمس اندام تناسلی همسرتان، مستقیم ترین راه برای رسیدن به ارگاسم است، اما همیشه اینطور نیست. لمس ملایم، نوازش، بوسیدن و سایر تماسها در نواحی اروژنیک همسرتان می تواند لذت شریک زندگی تان را افزایش دهد و ممکن است بدنش را برای ارگاسم آماده کند، به گونه ای که حتی لمس مستقیم اندام تناسلی نمی تواند.

علاوه بر این، کاوش و جستجو برای یافتن مناطق مختلف اروژن و لذت بخش خود و همسرتان و تعیین روش‌های جدید برای تجربه لذت، می‌تواند صمیمیت بیشتری را بین همسران در طول فعالیت جنسی ایجاد کند. این تمرینها ممکن است به ویژه برای زوج هایی که در آنها یک فرد پس از یک رویداد مانند آسیب یا درمان سرطان، تغییراتی را در عملکرد جنسی خود تجربه کرده است، مهم و مفید باشد. برخی از پژوهشها حتی به احتمال ارگاسم غیر تناسلی اشاره می‌کنند که می‌تواند برای افرادی که احساس در اندام تناسلی‌شان کاهش یافته یا وجود ندارد، مهم باشد.

برای راهنمایی بیشتر در این مورد می توانید با سکس تراپیست مشورت کنید‌.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سال ها تجربه در زمینه سکس تراپی ، به ویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :کمالی [ 1402-08-23 ]
سلام خانم دکتر خانم بنده اصلا به هیچ روشی ارضا نمیشه و همیشه میگه استرس دارم حتی با نوازش و صحبت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
افسانه هایی درباره ارگاسمافسانه هایی درباره ارگاسم
تاریخ انتشار : 1401-08-03
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین