صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / نیازهای جنسی برآورده نشده زوجها و رضایت از روابط زناشویی

نیازهای جنسی برآورده نشده زوجها و رضایت از روابط زناشویی

آیا زوج هایی که نیازهای جنسی برآورده نشده دارند؛ از روابط خود کمتر راضی هستند؟

زوج هایی که نیازهای جنسی شان کمتر برآورده شده، ممکن است رضایت کمتری از ازدواج و رابطه شان داشته باشند، اما تمایلشان به سازش ممکن است وضعیت را تاحدودی بهبود بخشد.رابطه جنسی برای بسیاری از زوج ها اهمیت زیادی دارد. رابطه جنسی علاوه بر رهاسازی جسمانی،باعث نزدیکی و صمیمیت می شود. با این حال، همسران همیشه دیدگاه‌ها و ترجیحات جنسی یکسانی ندارند. آن ها ممکن است در مورد تعداد دفعات روابط جنسی یا نوع فعالیت جنسی اختلاف نظر داشته باشند. مثلاً، ممکن است یکی از زوج ها میل جنسی بیشتری نسبت به دیگری داشته و چندین بار در هفته بخواهد رابطه جنسی داشته باشد، در حالی که دیگری ممکن است فقط با یک بار در هفته راضی باشد، یا ممکن است یکی از زوج ها ازموقعیت جنسی که دیگری برای دیگری ناراحت کننده است لذت ببرد.

بهتر است برای آگاهی بیشتر از اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشوییو داشتن رابطه جنسی لذت بخش، با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

پژوهش ها در زمینه نیازهای جنسی برآورده نشده

پژوهشگران بررسی کرده‌اند که چگونه نیازهای جنسی برآورده نشده ممکن است بر روابط زوجها تأثیر بگذارد. در سال 2021، آنها یافته های خود را در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر کردند. آنها دریافتند که افراد با نیازهای جنسی برآورده نشده تمایل کمتری به احساس رضایت از روابط جنسی و کلی خود دارند. با این حال، نارضایتی در افرادی که فکر می‌کردند همسرشان برای برآوردن نیازهایشان انگیزه دارند تا حدودی کاهش می یافت.به عبارت دیگر، افرادی که نیازهای جنسی برآورده نشده دارند، وقتی فکر می‌کنند که شریک زندگی‌شان مایل به سازش و رفع تفاوت‌های جنسی است، احساس رضایت بیشتری می‌کنند.

نکات مهم در تفاوت های جنسی زوجین

اگر شما و همسرتان با هم تفاوت های جنسی دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. صحبت و گفتگو در مورد آن:

2. انعطاف پذیر باشید:

3. به رضایت همدیگر احترام بگذارید:

4. با یک متخصص سکس تراپی صحبت کنید:

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سالها تجربه در زمینه سکس تراپی ، بویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :رستمی [ 1402-07-14 ]
من و همسرم هم همین مشکل رو داریم و واقعا همیشه بحث داریم و ناراضیم ممنون از مطالبی که گذاشتید تا حدی تونستم بفهمم که چکار باید بکنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
تست تشخیصی واژینیسموستست تشخیصی واژینیسموس
تاریخ انتشار : 1401-09-15
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین