صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / نکاتی برای انتخاب روان کننده ها در رابطه جنسی

نکاتی برای انتخاب روان کننده ها در رابطه جنسی

روان کننده و لوبریکانت (یا لوب) مایع یا ژلی است که افراد می توانند قبل یا در حین فعالیت جنسی روی ناحیه ژنیتال، واژنو آلت تناسلی استفاده کنند تا این ناحیه لغزنده تر و دخول آسان تر شود.

برای انتخاب روان کننده مناسب شمادر رابطه جنسی، بهتر است با متخصصان این رشته از جمله دکتر میترا مولائی نژاد مشورت نمایید. کلینیک دکتر مولائی نژاد پس از هماهنگی از طریق شماره تلفن 88060379-021 پذیرای شما مراجعین گرامی می باشد.

دلیل مصرف روان کننده ها درسکس

(اگرچه واژن به طور طبیعی با برانگیختگی زن لغزنده می شود، گاهی اوقات عواملی مانند افزایش سن و تغییرات هورمونی منجر به رطوبت و لغزندگی ناکافی می شود که می تواند دخول را دردناک کند)

انتخاب بهترین روان کننده مناسب زوجین

باوجود جذابیت تقریباً جهانی لوبریکنت ها، خواص و ترکیب روان کننده ها می تواند بسیار متنوع باشد. بنابراین، زوج ها باید به دقت در نظر بگیرند که کدام نوع روان کننده برای اهداف آنها بهترین گزینه است.

هنگام انتخاب روان کننده ها به موارد زیر توجه کنید:

نوع روان کننده

اسمولالیته

روان کننده ها در صورتی ایزواسمولار در نظر گرفته می شوند که سطح اسمولالیته یکسانی با سلول های بدن داشته باشد. روان کننده های ایزواسمولار ترجیح داده می شوند. زیرا سلول ها را در وضعیت طبیعی نگه می دارند.

سازمان بهداشت جهانی ،توصیه می کند که افراد از روان کننده های با سطح اسمولالیته زیر 380 میلی اسمول / کیلوگرم استفاده کنند. با این حال، از آنجایی که اکثر روان‌کننده‌های موجود در سراسر جهان دارای سطح اسمولالیته بین 1000 تا 10000 میلی اسمول / کیلوگرم هستند، روان‌کننده‌ای با اسمولالیته 1200 میلی اسمول / کیلوگرم یا کمتر پذیرفته می‌شود.

سطحpH

محتویات روان کننده ها

برخی از روان کننده ها حاوی موادی هستند که ممکن است برای بدن مضر باشند. اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما مطالعات اولیه نشان می دهد که برخی از مواد موجود در روغن می تواند برای میکروفلور و باکتری های مفید واژن مضر و یا برای سلول ها سمی باشد.

گلیکول ها

پارابن ها

مزایا استفاده از روان کننده ها

روان کننده ها می توانند امکان فعالیت جنسی را به روش های مختلف افزایش داده، آن را لذت بخش تر کنند و در برخی موارد درد را کاهش دهند. با این حال، عاقلانه است که خواص و ترکیبات یک روان کننده را به دقت بررسی و یا با یک درمانگر صحبت کنید تا لوبریکانتی را انتخاب کنید که مناسب بدن و استفاده مورد نظر شما باشد.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود ؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سال ها تجربه در زمینه سکس تراپی ، به ویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :آرام اسکندری [ 1402-07-01 ]
من وهمسرم همیشه هنگام رابطه از ژل های روان کننده استفاده میکنیم چون من بسیار دخول دردناک دارم ..و با اینکه دوست دارم با همسرم رابطه برقرار کنم ولی همیشه طفره میرم لطفا راهنماییم کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
اختلال نعوظ و درمان های رایجاختلال نعوظ و درمان های رایج
تاریخ انتشار : 1402-10-27
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین