صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / نقش رسانه در سلامت و تربیت فرزندان

نقش رسانه در سلامت و تربیت فرزندان

کودکان نوجوانان به صورت میانگین حدود ۷ ساعت از روز را در برابر رسانه ها صرف می کنند و بسیاری از آنان به تلویزیون، کامیپوتر، اینترنت و بازی های ویدئوییو موبایل ها دسترسی دارند. در این مقاله ما به مرور جدیدترین مباحث در مورد تأثیر رسانه بر سلامت کودکان و نوجوانان می پردازیم. مطالعات نشان می دهند که رسانه می تواند اطلاعاتی را در مورد رفتارهای کم خطر و بهداشتی به افراد ارائه دهند و ارتباط های اجتماعی را گسترده تر سازند. با این حال شواهد جدید نگرانی های جدی را در مود تأثیر رسانه بر بروز رفتارهای خشونت آمیز، رفتارهای جنسی، مصرف مواد، اختلالات تغذیه ای و مشکلات تحصیلی مطرح کرده اند. ما پیشنهادهایی را برای والدین، متخصصین و رسانه ها و سیاست گذاران برای افزایش منافع و کاهش مضرات رسانه برای کودکان و نوجوانانی که سال های حساس رشد را می گذرانند فراهم کرده ایم که در ادامه می آید.

رسانه های سنتی و رسانه های مدرن

رسانه ها چگونه می توانند بر کودکان و نوجوانان تأثیر بگذارند؟

خشونت و رسانه ها

رفتارهای جنسی و رسانه ها

سوء استفاده از مواد و رسانه ها

چاقی و اختلالات خوردن

در قسمت دوم این مقاله مباحثی پیرامون نقش رسانه و سلامتی و نقش دولت و سیاست گذاران در این محور مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین مطالبی در رابطه با چگونگی استفاده از رسانه بعنوان یک ظرفیت و کارکردهای مثبت رسانه ارائه می گردد که شایسته است توسط جوامع به کار گرفته شود. والدین می توانند با شناخت کامل این ظرفیت و کارکردهای مثبت آن،رسانه را در راستای تربیت مثبت فرزندان خود به کار گیرند.

درمان واژینیسموس به عنوان اختلال جنسی برطرف شونده ای که مانع از برقراری رابطه جنسی بین زوجین می شود؛ توسط دکتر میترا مولائی نژاد با سال ها تجربه در زمینه سکس تراپی ، به ویژه واژینیسموس انجام می پذیرد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت نوبت از کلینیک دکتر مولائی نژاد ، با شماره تلفن 88060379-021 تماس حاصل فرمایید.



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره با دکتر میترا مولایی نژاد
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین